Tuesday, July 24, 2012

Gambar Batu Aneh Pemakan Manusia di New Zealand


 | Assalamualaikum (tak jawab dosa kekekeke). Hari aku nak tulis tentang satu cerita aneh lagi luar biasa yang berlaku di New Zealand. Tapi sebelum tu aku nak bernyanyi dulu lagu Batu Belah Batu Bertangkup yang letaknya di Klang tu. Boleh tak? Lantak aku la kan hehe. “Batu belah, batu bertangkup, tangkup la aku, telan la aku, aku kempunan….telur tembakul, tangkup la aku, telan la aku” Sambil nyanyi dan berlari, aku tinggalkan sedikit susu Dutch Ladykat celah-celah pokok supaya boleh Pekan boleh minum ekekeke. Aiyaaa merapu la aku ni. Gimik je tajuk entri kali ni tentang batu-batu di Moeraki Boulders di New Zealand yang boleh makan orang. Korang caya ke? Mesti korang tak sabar nak tahu betul ke tak? (Kan tadi aku dah cakap gimik je kan?) Takde la. Mana ada batu boleh makan manusia di New Zealand. Tapi batu pelik tu memang betul. Korang tengok la kat bawah ni gambar-gambar batu pelik di New Zealand ni, cantik je macam bola boling pulak aku tengok. Perincian tentang tempat ni ko leh baca kat bawah ni.P/S: Melihat alam ciptaan Allah kan dapat pahala insyaAllah, tapi kalau tengok gambar je dapat pahala tak? Yang penting niat dan kesannya kepada kita…Kalau dah bukti kekuasaan Allah duduk depan mata pun, tapi tak dapat menghadirkan keinsafan mahupun keimanan, tak guna juga kan.
They are called the Moeraki Boulders, strange orbs of stone near the New Zealand village that bears their name. The Moeraki Boulders, almost identical to the Ball Beach of Mendocino in California, are unusually large and spherical boulders lying along a stretch of Koekohe Beach on the wave cut Otago coast of New Zealand between Moeraki and Hampden. There are many theories about where the circular boulders come from, but the prevailing one is that they are volcanic and many millions of years old.

No comments: